Légiforgalom-irányító, pilóta
A légiforgalom-irányítók munkája önmagában sem egyszerű, de külön nehezíti, hogy több műszakban kell dolgozniuk. Mivel életek múlhatnak rajtuk, nem elég, ha ébren vannak, koncentrálniuk is kell. A munkájuk következtében azonban könnyen felborulhat a cirkadián ritmusuk, ehhez pedig sokan nehezen alkalmazkodnak. A pilóták beosztása is gyakran igényel éjszakai munkát, ráadásul gyakran kell a különféle időzónák között is ingázniuk. Ugyanez vonatkozik a légiutas-kísérőkre is.
Gyári munkás
A gyári munkásoknál szintén jellemző a több műszakos munkabeosztás. Az ilyen munkarendben dolgozóknál sokkal gyakoribb, hogy csak napi 6 órát vagy még annál is kevesebbet alszanak. Ez amellett, hogy növeli a munkahelyi balesetek veszélyét, hosszú távon magas vérnyomáshoz, cukorbetegséghez és depresszióhoz is vezethet.
Csapatvezető, középvezető
A csapatvezetők és középvezetők feladatai közé több ember munkájának irányítása tartozik, ami gyakran jár minél többet dolgozik valaki, annál kevesebbet alszik, egy felmérés pedig közvetlen kapcsolatot talált a túl kevés és a munkahelyi elégedetlenség között.
. Tanulmányok igazolják, hogyRiporter, operatőr
A kevés alvás 8 súlyos következményéről
A riporteri és operatőri munkakörök sem arról híresek, hogy sokat lehet aludni mellettük. Ők ugyanis akkor dolgoznak, amikor éppen valami közlésre érdemes dolog történik - legyen ez akár hajnalban vagy késő este.
Egészségügyi dolgozó
Az ezek a műszakok nem ritkán 12 órásak. Azonban a medikusok, rezidens orvosok sem maradnak ki a több műszakos beosztásból, de nekik általában a munka mellett még tanulniuk is kell.
helyzete különösen nehéz. A nővérek, ápolók különösen sokat dolgoznak - több műszakban. RáadásulRendőr
A rendőrök sem csak nappal dolgoznak, hiszen bűnesetek nagyon gyakran történnek megzavarja a cirkadián ritmust és rontja az alvásminőséget.
is. Ráadásul sok rendőrörsön dolgoznak több műszakban. Ez azt jelenti, hogy akik ezt a foglalkozást űzik, azok nem tudnak egyfajta időbeosztás szerint élni - ez pedig könnyenKamionsofőr
A kamionsofőrök éjjel-nappal úton vannak, így ők sem alszanak túl sokat, ráadásul nagyon gyakran éjszakáznak a járművükben. Ha tudnak is félreállva néhány órát pihenni, az
nem lesz az igazi a nem túl kényelmes körülmények miatt.Pultos, bartender
A vendéglátásban dolgozók közül az éjszakai klubokban foglalkoztatott bartenderek és pultosok is ébren töltik az éjszaka nagy részét. Vannak köztük olyanok, akiknek a szervezete nehezebben alkalmazkodik a fordított időbeosztáshoz, így ők is kevesebbet alszanak az átlagnál - ráadásul azt sem éjszaka, amikor igazán pihentető lenne.
Forrás: